Інструкційно-технологічна картка №6

Розглянуто на засіданні                                                                                         « Затверджую»

методкомісії викладачів спецдисциплін                                                        Заст.директора з НВР

Протокол №____ від _______                                                                         _________________

Голова МК_______                                                                                         «___»_____________

 

Інструкційно-технологічна картка №6

Тема:Будова та робота системи мащення.

Мета:закріпити і поглибити знання з будови деталей системи мащення. Вивчити взаємодію деталей з частковим розбиранням та складанням.

Відведений час : 2 год.

Зміст завдання та послідовність виконання

Обладнання, інструменти, пристосування

Технічні умови і вказівки щодо виконання завдання

1. Інструктаж з охорони праці.

 

Інструкція з охорони праці під час  ЛПР ІІ циклу занять.

2.Повторити загальну будову системи мащення.

Розгляньте по плакату і на двигуні розміщення, кріплення і взаємозв’язок складових частин. З’ясуйте, де заливають масло, де зливають при заміні і як контролюють його рівень.

 

Двигуни Д-240, А-41.

Будова системи мащення: піддон, масло приймач, масляний насос, радіатор, маслоочисник, клапани, манометр.

Для змащення дизеля застосовують моторні масла М-8Г2, М-10В2, М-10Г2.

М – масло моторне.

8, 10 – в’язкість при 100 градусів.

Г – масла призначені для високофорсованих двигунів.

В – для середньофорсованих двигунів.

«2» - для дизелів.

 

3.Вивчіть масляний насос і маслопроводи.

Слюсарний набір.

Пристрій ОПР-3854 для розбирання і складання масляних насосів.

На двигуні Д-240 масляний насос односекційний без редукційного клапана, кріпиться на двигуні без регулювальних прокладок.

Між зубцями шестерень та стінками корпуса є зазор 0,05-0,1 мм.

4. Вивчіть будову відцентрового маслоочисника:

 а) зніміть ковпак, застопоріть ротор центрифуги викруткою і, вигвинтіть гайку та зніміть стакан;

 б) закрутіть гайку і, піднявши корпус ротора, вигвинтіть вісь. Відкрутіть гвинти кріплення кришки, після чого зніміть корпус ротора з осі;

 в) розгляньте канали в корпусах маслоочисника та його ротора, в осі і у насадці-завихрювачі;

 г) вивчить шлях масла через ротор. З’ясуйте, як при цьому виникають активний і реактивний моменти, які обертають ротор, і як відбувається очищення масла;

 д) з’ясуйте призначення масла.

 

Знімачі, молоток, дерев’яні наставки.

 

Тиск масла в системі мащення 0,20-0,30 МПа.

 

Зазор між шайбою і торцем колонки корпуса маслоочисника 0,3-1,5мм.

Способи очищення масла:

фільтрування, відстоювання, центрифугування.

 

Частота обертання ротора-центрифуги

           92 – 108 об/сек.

  Маслоочисник з активно-реактивною центрифугою в двигуні Д-240.

 

 

5. Користуючись плакатами і деталями, простежте шлях масла із піддону в магістраль, а з неї до корінних і шатунних підшипників, до шийок розподільного вала, до втулок коромисел розподільного механізму, проміжної шестерні і шестерні привода паливного насоса.

З’ясуйте, як змащуються штовхачі і кулачки розподільного вала, а також ,які деталі і сполучення змащуються масляним туманом.

 

 

Двигуни, плакати.

Способи підведення масла до тертьових поверхонь: під тиском, розбризкуванням і самопливом.

 

6. З’ясуйте призначення клапанів системи мащення.

Плакати.

Клапани системи мащення:

редукційний, зливний, диференційний, перепускний, клапан-термостат.

 

 

                                  Контрольні питання для самоперевірки:

 1.      Як підводиться масло до корінних і шатунних підшипників?

2.      Яке призначення клапанів системи мащення?

                    3.   Які марки масел застосовують для дизельних двигунів?

 

                    4.   Які типи центрифуг використовують на дизелях?.

Практичне завдання до лабораторно-практичної роботи №1

 Тема:. Будова та робота деталей групи остова кривошипно-шатунного механізму.

 Мета: Закріпити, розширити і поглибити знання з будови, роботи деталей групи остова кривошипно-   шатунного механізму; набути вміння розбирати і складати механізм з додержанням вимог безпеки праці.

Матеріально-технічне та дидактичне забезпечення:плакати, інструкційно-технологічна документація, натуральні зразки деталей групи остова кривошипно-шатунного механізму , двигуни Д-240, А-41.

Завдання

1.Розгляньте будову нерухомих і рухомих частин меха­нізму.  Заповніть таблицю:

 

Які деталі кривошипно-шатунного механізму належать до нерухомих?

Які деталі кривошипно-шатунного механізму належать до рухомих?

 

 

 

 

 

 

 

 

2. Вивчіть конструкцію блок-картера .Заповніть пропуски, користуючись рис. 1.

Блок-картер дизеля виготовлений з ....  У його розточках розміщені гільзи циліндрів, ущільнені гумовими кільцями. До блок-картера кріпиться картер  розподільних шестерень з кришкою , картер  маховика, головка ци­ліндрів , піддон картера. До передньої частини блока кріплять передню опору , а до картера маховика — кронштейни задніх опор двигуна. Порожнини між стінками блок-картера і гільзами циліндрів утворюють оболонку охоло­дження . Головку циліндрів кріплять до блока шпильками  з гайками. Кришки корінних підшипників колінчастого вала кріплять за допомогою шпи­льок . Опорна поверхня пускового двигуна — . Отвори для проходження охолоджувальної рідини — . Вікна для проходження штанг штовхачів — . Шпилька для встановлення поршня першого циліндра у ВМТ — . Поверхня для кріплення рідинного насоса —   Вікна випускних клапанів — .

    

                                                            Рис.1.

3.      Яку будову має головка циліндрів (позначте правильні відповіді)?

У головці циліндрів розміщуються: камери згоряння , сідла клапанів , напрямні втулки для форсунок , канали для охолоджувальної рідини , канали для підведення повітря , канали для відведення відпрацьованих газів .

3.Вивчіть будову гільзи циліндра і мітки на ній. Знайдіть чим ущільнюється нижня частина гільзи в блок-картері. Результати дослідження запишіть у висновок.

4.Розгляньте прокладку головки циліндрів ,з’ясуйте ,яким боком потрібно її покласти  на блок і чому.

Результати дослідження запишіть у висновок.

Висновок_________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________