Тема уроку: Джерела електричної енергії. Акумуляторні батареї.

Мета уроку: розширити знання про застосування електричної енергії; ознайомитись з будовою,  роботою  та маркуванням акумуляторних батарей; сформувати вміння і навички, щодо застосування теоретичних знань на практиці.

- розвивати логічне та творче мислення, уяву, вміння застосувати набуті знання;

- виховувати взаємоповагу, взаєморозуміння, самостійність.

Тип уроку:урок вивчення нового матеріалу.

Матеріально-технічне забезпечення: комп'ютер , мультимедійний проектор,  підручники, акумуляторна батарея, ареометр, опорний конспект, відеофільм «Виготовлення акумуляторних батарей», презентація.

Хід уроку

    І. Організаційна частина

1. Підготовка учнів до уроку

2. Перевірка наявності учнів

3. Повідомлення теми та цілей уроку.

    ІІ. Актуалізація опорних знань.

  Добрий день, шановні учні! Сьогодні ми розпочинаємо новий етап опанування вашої майбутньої професії - вивчення розділу «Електрообладнання тракторів». На протязі уроку будемо працювати під таким девізом:

    «Ти - можеш!» - повинен нагадувати вчитель учневі,

    «Він - може!» - повинен нагадувати колектив,

    «Я - можу!» - повинен повірити в себе учень.

Тракторист-машиніст – одна з найпоширеніших професій. Він керує тракторами різних потужностей, для яких потрібні АКБ різної ємкості.

На сьогоднішньому уроці ми розглянемо тему:«Джерела електричної енергії. Акумуляторні батареї», розширимо знання про застосування електричної енергії на тракторі, ознайомимось з будовою і маркуванням акумуляторних батарей, поняттями про електроліт та прилади для вимірювання густини електроліту . Знання набуті на уроці дадуть вам змогу розбиратись у марках АКБ, правильно готувати електроліт і користуватись приладами для вимірювання густини електроліту і напруги. Адже , правильна робота АКБ збільшує термін служби електрообладнання.

ІІІ. Вивчення нового матеріалу.

Отже запишіть тему уроку: «Джерела електричної енергії. Акумуляторні батареї».

Будемо працювати за таким планом:

1.     Застосування електричної енергії на тракторі.

      2.  Призначення  та будова акумуляторної батареї .

      3. Приготування електроліту. Прилади для вимірювання густини  електроліту.

      4. Маркування акумуляторних батарей

  Для опрацювання першого питання ви отримали випереджувальне домашнє завдання вивчити §16.1. з підручника А.Ф. Головчука ,Трактори.

Дайте відповідь на питання:

1.     Для чого використовують електричну енергію на сільськогосподарських тракторах?

2.     На які групи можна поділити електрообладнання тракторів?

У вас на столах лежать картки – завдання.

    Заповніть таблицю «Електрообладнання тракторів»

   

Джерела електричної енергії

Споживачі електричної енергії

Контрольно-вимірювальні прилади

Допоміжні

прилади

 

 

 

 

 

 

 

    Акумулятори знайшли широке застосування в техніці. Мабуть вже й не можливо уявити собі наше життя без мобільних телефонів, а вони працюють на акумуляторах.

                                                   .,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

   IV. Закріплення знань учнів

1. Самостійна робота . Розкрийте умовну позначку стартерної акумуляторної батареї : 1-й варіант  3СТ-215ЭМЗТ, 2-й варіант- 6ТСТ-50ЭМСЗ.

2. Перегляд відео-сюжету «Виготовлення акумуляторних батарей».Після перегляду дати відповідь на такі запитання:

1. Які пластини загортаються у скловолокно?

2. З якою мінімальною і максимальною номінальною напругою виготовляються АКБ?

 V. Застосування учнями знань у стандартних умовах

    - обговорення та прийняття рішення в конкретних ситуаціях:

 1. Рівень електроліту не відповідає нормі.

 2. Як визначити полярність АКБ, якщо на корпусі не зазначено?

 3. Чому на деяких тракторах використовують дві 12-вольтові АКБ?

     VІ. Підведення підсумків уроку

- гра «Мікрофон»:«Сьогодні на уроці я дізнався …»

    - оцінювання навчальної діяльності учнів

    - повідомлення домашнього завдання:

        А.Ф.Головчук «Трактори», §16.2

    для повторення §16.1, конспект.

                                                      Прочитати повністю......